Usability testing

Door onze jarenlange ervaring en de kennis die we hebben opgedaan in talrijke usability en eyetracking onderzoeken kunnen wij jou uitstekend van advies dienen over wat wel en niet werkt op een website en waarom niet. We helpen met het inzichtelijk maken van de user journey en welke knelpunten men daar tegenkomt om een optimale user experience te beleven. DiepbiZniZ weet hoe bezoekers kijken, klikken en waarom!

Als je meer wilt weten, neem dan contact op met Robert-Jan van Diepen op 06 - 266 40 790

Usability testing

Hoe ervaren gebruikers je website of intranet? Dat kom je aan de weet door onze usability testen. Het gebruikersgedrag in beeld  is onmisbaar als je de user experience wilt verbeteren.  We vragen minimaal 5 personen uit de doelgroep om een aantal taken (top 5-10) uit te voeren. We observeren hun gedrag op je website of intranet en gaan het volgende ontdekken:

 Welke knelpunten komen ze tegen?

 Wat leidt tot verwarring?

 Wat begrijpen ze niet en waarom niet?

 Wat vinden ze mooi en interessant?

 Wat valt op en waar kijken ze naar?

De resultaten worden inclusief aanbevelingen worden gepresenteerd aan alle stakeholders.

Wat kunnen we testen?

 Websites, webshops, extranetten, intranetten en apps

 Concepten, prototypen en live producten

Op zowel desktop, tablet als smartphone.

Eyetracking

Eyetracking zetten wij in voor usability onderzoek. We kunnen dan precies zien waar gebruikers naar kijken, wat zij lezen en overslaan op uw website. Naast oogbewegingen worden ook muisbewegingen en muiskliks opgenomen.   Eyetracking laat uw website zien door de ogen van uw doelgroep. Eyetracking video’s die u samen met betrokkenen binnen uw organisatie moet bekijken. U ziet alle oogbewegingen, aarzelingen, muiskliks en de gelaatsuitdrukking van de respondent in beeld. 

Wanneer eyetracking nog meer in zetten:

 Als er teveel gevulde winkelwagens niet worden afgerekend en je wilt weten of men iets mist

 Als je nieuwe advertenties op je site hebt en je wilt weten of deze worden gezien

 Als je een landing page wilt testen om zo de meest effectieve layout, tekst en call to action te kiezen

 Waarom men bepaalde call to actions mist om verder te gaan

 Als je van je e-mailcampagne wilt weten hoe deze wordt bekeken.

Dat en nog veel meer. DiepbiZniZ is specialist op het gebied van eyetracking. Wij snappen als geen ander hoe je oogbewegingen moet analyseren en de juiste conclusies te trekken.

Remote usability onderzoek

Usability testing op afstand is een interessante optie als je een strakke tijdsplanning hebt of als je doelgroep altijd druk is en niet naar een locatie wil komen. Als je doelgroep geografisch verspreid is en je wilt toch testen dan biedt remote testing perspectief. Ook in agile development is het ideaal. Je kunt namelijk meerdere testen gelijk laten lopen.

Webformulieren testen

Weet jij tegen welke problemen gebruikers tegenkomen bij jouw webformulier? Is het webformulier niet te lang? Stel je geen onnodige vragen? Deze vragen worden beantwoord door jouw webformulieren te testen en te verbeteren.

Benieuwd wat jouw gebruikers doen op je site of app?

We helpen je graag om de juiste inzichten te verkrijgen.

of bel 06 266 40 790